06 1476 3502
hallo@sasjaslewe.nl

Sasja Slewe

gewichtsconsulent

Theaterfan, liefhebber van zwemmen in zee, spinning, wijnkenner en bovenal: gek op eten. Dat je daar niet dik van hoeft te worden, bewijst ze met het mooie strakke figuur dat ze sinds enige tijd heeft. En sindsdien weet Sasja als geen ander hoe je op het juiste gewicht komt en blijft:
je bewust zijn van wát je eet.
Haar missie: heel Nederland slank.

'Honger lijden? Nergens voor nodig!'

'Ik geniet zelf enorm van eten, koken en uiteten gaan. Iedereen denkt dat je niets meer mag eten als je af wilt vallen en dat je de hele dag maar honger moet lijden. Maar dat is pertinent niet waar. Het gaat erom dat je je eetpatroon verandert. Wat je eet, moet gewoon bij je passen. Als gewichtsconsulent kan ik je daar persoonlijk bij helpen.'


Sasja's stappenplan

'Afvallen is niks meer of minder dan een state of mind'
'Ik wil mensen die kampen met overgewicht laten zien dat het echt mogelijk is om hun streefgewicht te bereiken. Ze moeten weten wat voeding doet en wat ze persoonlijk aan voedingsstoffen nodig hebben. Uiteindelijk is op gewicht blijven niks meer of minder dan kennis en het bereiken van de juiste state of mind.'

Wat doet een gewichtsconsulent?

Wil je juist aankomen?

Een vaak onderschat probleem is dat van ondergewicht. Terwijl dat net zo ongezond kan zijn als overgewicht. Mensen die lijden aan ondergewicht vinden het moeilijk om op een gezonde en verantwoorde manier aan te komen. Ook hierbij kan de gewichtsconsulent de juiste adviezen en ondersteuning bieden.

Weg met de poeders en pillen!


Veel mensen houden zich bezig met overgewicht en hoe je daar van af kunt komen. Naast de berg dieetboeken zijn er een heleboel vermageringsrepen en speciale afvalpreparaten op de markt. Veel mensen proberen daarmee zelf hun overgewicht aan te pakken, maar in de praktijk valt dat niet mee. Met veel wilskracht lukken een paar kilo’s meestal wel, maar helaas komen die er vaak net zo snel weer aan.
Sasja Slewe heeft als erkend Gewichtsconsulent de kennis en vaardigheden om de juiste begeleiding te geven, zodat een blijvende gewichtsverandering wordt bereikt. Het gaat daarbij om de juiste diagnose van het probleem en een passende aanpak. Daarbij mag de psychologische kant van afvallen en aankomen niet worden onderschat. Door de juiste ondersteuning blijf je gemotiveerd, ook op lastige momenten.

Wat doet een gewichtsconsulent?

  • Bepalen van de BMI of Quetelet-index, meten van de middelomtrek, meten van het vetpercentage
  • Voorschrijven van een goed basisvoedingspatroon
  • Geven van bewegingsadviezen
  • Aanbieden van counseling, coaching en psycho-emotionele ondersteuning
  • Monitoren van het gewicht
  • Bijhouden van een goede administratie
  • Op de hoogte blijven van de nieuwste ontwikkelingen door het lezen van de vakliteratuur
  • Verwijzen indien noodzakelijk *

* Bij een vermoeden van lichamelijke of psychische aandoeningen verwijst de gewichtsconsulent altijd naar de huisarts of een professionele hulpverlener.
Dit is bijvoorbeeld het geval bij eetstoornissen, persoonlijkheidsstoornissen, hart- en vaatziekten en indien een BMI van boven de 30 wordt geconstateerd.
Kinderen worden verwezen naar een diëtist of een in jeugd gespecialiseerde gewichtsconsulent.

Sport en beweging


Een gezond voedingspatroon is een belangrijk middel om gewicht te verliezen, maar daarnaast is beweging een belangrijke factor voor gewichtsverlies en een blijvend slank postuur. Bovendien is voldoende beweging essentieel om in goede gezondheid te blijven.
De combinatie van beweging en het aanpassen van het voedingspatroon blijkt de beste manier om overgewicht aan te pakken. Bij overgewicht is de energieopname (eten en drinken) hoger dan het energieverbruik (beweging). Om af te vallen moet het energieverbruik hoger zijn dan de energieopname. Dit is een simpele natuurwet.

De voordelen van sporten:

Je gezondheid verbetert en bepaalde ziektes worden voorkomen
Je stemming gaat erop vooruit, je stresslevel wordt lager en depressies krijgen minder kans
Je slaapt beter en dieper
Je krijgt een mooier figuur
Je kunt niet eten in de tijd waarin je sport

Er zijn twee bewegingsvormen: cardio en krachtsport. Kies een bewegingsvorm die jij aankunt en leuk vindt, dan houd je het veel makkelijker vol.

Ook voor gewichtstoename is beweging belangrijk, omdat je spiermassa opbouwt waardoor je lichaam er sterker uitziet en extra gewicht krijgt. Spieren zijn namelijk zwaarder dan vet. Daarbij zorgt beweging voor meer eetlust en een betere algemene gezondheid.

Sasja Slewe, gewichtsconsulent

Naast een sportvereniging of sportschool kun je kiezen voor een personal trainer. Deze kan je op weg helpen naar een verantwoord sport- en bewegingsadvies dat bij jou past. Sasja heeft ervaring met diverse personal trainers.

Het StappenPlan

1

We beginnen met een gratis kennismakingsgesprek. Dit kan telefonisch of face to face.

2

Dan volgt een intakegesprek, inclusief een zogeheten voedingsanamnese. Daarin wordt het voedingspatroon in kaart gebracht. Tijdens deze lichaamsanalyse word je gemeten (lengte, middelomtrek en vetpercentage) en wordt je BMI bepaald.

3

In het eerste consult kijken we naar wat je kunt eten om op gewicht te blijven, verantwoord af te vallen of juist aan te komen. Ook bespreken we wat je dagelijks doet, wat je graag eet en drinkt, welke sport of bezigheid bij je past en wat je motivatie is om je streefgewicht te bereiken.

4

Dan wordt het plan van aanpak opgesteld. Het opschrijven van wat je eet in een voedingsdagboek staat de komende weken op het programma. Hiermee leer je inzicht krijgen in je eetpatroon.

5

Je voedingsdagboek neem je mee bij het vervolgconsult. Na het bespreken van je eetpatroon krijg je voedings- en bewegingsadvies mee. Ook leer je om te gaan met lastige momenten en krijg je advies geven over de mogelijke variaties voor je ontbijt, lunch en diner. En natuurlijk over gezonde tussendoortjes!

tarieven

Tarieven

Individueel

Voor 2 personen


samen met partner, collega, vriend of vriendin
Kennismaking  gratis gratis
Intake (45 minuten)
voedingsanalyse, meten en wegen, voedingsadvies en bewegingsadvies op maat
€ 60
€ 50 p.p
1e en vervolgconsult (30 minuten)
voedingsdagboek, meten en wegen, voedingsadvies, bewegingsadvies op maat, coaching, weekmenu (indien gewenst)
€ 45

€ 35 p.p
10 consulten (met vooruitbetaling)
als hierboven. Daarnaast om de week een afspraak. Na 2 keer afzeggen, vervalt een consult !
€ 405 € 315 p.p
Los consult (60 minuten) € 65 € 55 p.p

Wil je alleen een eenmalig voedings- en beweegadvies om te kijken waar je op moet letten om je levensstijl fitter en gezonder te maken dan kun je kiezen voor een los consult.

Genoemde tarieven zijn exclusief 21% BTW.

BGN

Doordat Sasja Slewe is aangesloten bij de Beroepsvereniging van Gewichtsconsulenten (BGN) kun je, afhankelijk van je aanvullende zorgverzekering, een groot deel van de begeleiding en consulten vergoed krijgen. Doordat de vergoeding wordt betaald uit de aanvullende verzekering gaat dit niet ten koste van je eigen risico. Kijk voor meer informatie op gewichtsconsulenten.nl

Sasja Slewe

06 1476 3502
hallo@sasjaslewe.nl